Първи стъпки в изграждането на бранд

Първи стъпки в изграждането на бранд

Брандът е съвкупност от множество важни характеристики, които отличават бизнеса Ви от този на конкурентите, изграждат имидж и помагат за формирането на трайно впечатление, и връзка с аудиторията. Точно затова, изграждането му е важна задача, която изисква повишено внимание и разбиране на спецификата водеща до успех. В тази статия ще Ви споделим малко повече за първите стъпки, които е добре да имате предвид.

Преди да започнете, отговорете на тези основополагащи въпроси:

1. Каква е Вашата мисия и цел?
2. Какви ценности и принципи поддържа Вашия бизнес?
3. Коя е Вашата целева аудитория и какви са нейните нужди и предпочитания?
4. Какво отличава Вашия продукт или услуга от конкуренцията?

След като имате солидно разбиране на тези елементи, можете да започнете да формирате идентичността на Вашата марка, която включва името, логото, цветовата схема и цялостния визуален и словесен стил. Важно е те да отразяват същността на бизнеса Ви и да резонират с Вашата аудитория.

Проучете добре потенциалните си клиенти

Разбирането на Вашата целева аудитория е от решаващо значение за изграждането на успешен бранд. Нужен е задълбочен анализ на пазара, който да Ви помогне да съберете информация за демографията, психографията и поведението на идеалната buyer persona и на база на тази информация да приспособите посланията и предложенията си, за да отговарят на нейните нужди и очаквания. 

Помислете за Вашето уникално стойностно предложение

Вашето предложение за стойност е обещанието, което давате на клиентите си - уникалното предимство или решение, което Вашият продукт или услуга предоставя и това, което ще Ви отличи от конкурентите. За да разработите завладяващо предложение за стойност, съсредоточете се върху това, което прави Вашата марка специална, помислете как Вашият продукт/услуга се справя с болезнените точки на целевата Ви аудитория и какви уникални функции или предимства предлагате, които да комуникирате последователно във всички допирни точки на клиентите с Вашия бизнес.

Създайте послание 

След като имате ясно предложение за стойност е време да помислите за послание, което да предава мисията и ценностите на Вашия бизнес и да предизвиква емоция във Вашата аудитория. Уверете се, че Вашите съобщения са съгласувани във всички канали - от уебсайта Ви и профили в социалните медии до маркетинговите печатни материали, и директна комуникация с клиенти.
Изграждането на силен бранд от 0 е изключително отговорна и трудна задача, включваща обмислянето и проучването на редица важни елементи. Ако искате да се доверите на професионалисти със солиден опит в изграждането на успешни бизнеси, не се колебайте да се свържете с нас за съдействие. (линк - )