
Съдържание за уебсайт - полезни насоки
В дигиталната ера всеки бизнес има нужда от онлайн присъствие. За да бъдете разпознаваеми и откриваеми за Google – световният господар на информацията, достигаща до хората, необходимо е Вашият уебсайт да публикува качествено съдържание. Какво означава това? Какви качества трябва да съдържа нашето съдържание, за да бъде успешно позиционирано сред първите резултати в търсачките?
Как да си гарантираме успех?
За да бъдем успешни в дигиталния свят, освен с изработка на сайт и SEO оптимизация, важно е да имаме предвид и:
Дължина на текста
Дължината на текста във Вашия уебсайт не е без значение. Тя е един от факторите за индексиране на Google. Препоръчва се минимумът да е между 250-300 думи. Оптимизацията обича текста и за нея е важно той да не е твърде кратък, защото го класира като „неважен“ или „с малка полза за потребителя“ и го праща на дъното на класацията, като така може и въобще да не достигне до потребителя.
Уникалност на съдържанието
За да бъде оценено Вашето съдържание от търсачките и да му бъде отредено място в първите страниците на резултатите, нужно е то да бъде поне 90% уникално. (Има си специални инструменти, с които се проверява уникалността на всеки текст, преди той да бъде публикуван.) Под уникалност разбираме подредба на изреченията, синтаксис, връзки, обръщения, стил и полезност на информацията. Google класира преди всичко по това дали съдържанието е полезно за потребителя. Затова е важно да се постараем и да споделяме информация, която би била от полза на четящия.
Какъв фокус да има?
Целта на публикуваното съдържание във Вашия уебсайт зависи главно от това за какво е той. Например, ако разполагате със сайт за модни артикули и дрехи, би било добре да споделяте актуална информация за бъдещи намаления, сезонни тенденции, интересни комбинации на дрехи и аксесоари и други подобни неща. Фокусът зависи изцяло от това в каква насока е сайтът. За бизнеси, които са ориентирани към продажби, се препоръчват статии с акцент върху продажбата и изтъкване на предимствата на дадения продукт.
Изказ и оформление на текста от гледна точка на читателя
В интернет четем по различен начин, отколкото на хартия, защото информацията онлайн е в пъти по-голяма и се налага да я сортираме. Редица проучвания сочат, че потребителят „сканира“ съдържанието под формата на буквата „Т“, в търсене на онова, което го интересува. За да бъде нашият текст забелязан, нужно е да бъде оформен подходящо (това също е важно и за добрата SEO оптимизация на сайта ни). Google обича всичко да е подредено, затова трябва да използвам подзаглавия и заглавия – така текстът става по-четим, да употребяваме подходящи ключови думи, които са търсени от съответния читател и много други важни неща. Важно е съдържанието да съдържа така наречения CALL TO ACTION бутон – начин да приканите потребителя да извърши дадено действие, докато все още е на вашия сайт. Например, „Обадете се сега!“, „Поискайте информация“, „Намерете ни на картата“, „Запазете вашия час“, „Разгледайте нашите проекти“ и много други подобни. В този ред на мисли „Поръчайте текст за Вашия сайт сега!“
Дотук се спряхме на детайлите относно текста при изработка на уебсайт и SEO оптимизация. Не по-малко важни са и визуалните детайли като част от съдържанието. А именно изображенията, видеата, картинките и всичко онова, което сме решили да публикуваме.
Качество на изображенията
Факт е, че текстове без изображения не се преглеждат от потребителите. Какви изображения да използвате за Вашия уебсайт? За да изглежда добре, желателно е да бъдат максимално големи, да не са редактирани или рязани.
Професионална фотография
Колкото по-качествени и професионални са Вашите снимки, толкова по-добро впечатление ще прави Вашият сайт, без значение в каква сфера е. Дали предлагате дрехи, услуги, имоти и други – помнете, че е важна и визуалната част.
Ако се нуждаете от професионална фотография за вашия уебсайт, ние от Progress Factory ще Ви съдействаме. Предлагаме различни видове фотография според продукта/услугата на клиента – продуктова, екшън, с модели, с дрон и други спрямо Вашите нужди. Обадете ни се още сега!
Големина на файловете
Изображенията в сайта трябва да бъдат максимално малки като размер – под 500 KB, за да не пречат на бързото зареждане на уебсайта, защото това също играе важна роля при SEO оптимизацията за търсещите машини. Важно е и изображенията да имат заглавие, защото според някои специалисти Google също ги класира и подрежда по това.
Видео съдържание
Все повече уебсайтове имат част, в която се пуска видео. Идеята е, че по този начин потребителят може нагледно да се ориентира какво трябва да прави (изключително полезно е при сайтове с рецепти за готвене или съвети от типа „Направи си сам“).
Качественото съдържание привлича потребителите. За да изградите доверие с тях, нужно е не просто да предлагате най-доброто, а да бъдете разпознаваеми и лесно откриваеми в онлайн пространството. Доверете се на Progress Factory за цялостната стратегия за дигитален маркетинг, с която ще достигнете желаните резултати. Очакваме Ви!