• Начало
  • Блог
  • Основни елементи на бранд идентичността (Част 1)
Основни елементи на бранд идентичността (Част 1)

Основни елементи на бранд идентичността (Част 1)

В предната ни статия  Ви запознахме с това какво представлява бранд идентичността и как да започнем с нейното изграждане. След като сме определили посоката на нашия бизнес, целите и аудиторията ни е време да поработим върху визуалното представяне на бранда. Ще разгледаме по-подробно важните визуални елементи, които ще помогнат да се отличите от конкурентите, и които ще останат в потребителското съзнание. Това включва неща, като: изграждане на лого, създаване на уебсайт, brand book и избор на цветова палитра/шрифт.  

Изграждане на лого

Изграждането на лого е едно от най-важните неща при формирането на бранд идентичността защото той е от елементите, които взаимодействат с потребителите непрестанно. Дизайна на логото има голямо влияние върху това как клиентите Ви ще възприемат вашия бранд и,  за да се определи едно лого като успешно е хубаво да притежава следните характеристики:

  • Да отговаря на характера на бранда
  • Да предава ясно съобщение кои сте и какви са Вашите ценности
  • Да бъде отличаващо се и запомнящо се 
  • Да има изчистен и лесен за запомняне дизайн

След като имате ясна представа какво Ви прави уникални, ще ви бъде много по-лесно да направите избор на дизайн на лого, което допълва тази картина. Добре изграденото лого може да спомогне за предизвикването на интерес в потребителите, да Ви разграничи от конкурентите, да улесни разпознаването на бранда и да предаде послание за неговата мисия и цел. По този начин може да остави трайно впечатление в аудиторията и да се превърне в символ, с който другите Ви свързват. 

Създаване на уебсайт

Сайтът играе ролята на Вашата визитна картичка пред потребителите. Нужно е да бъде изграден съгласно добрите практики, информативен и с подходящ открояващ се дизайн. Също така е добре да е с лесен интерфейс, за да предоставя добро потребителско изживяване. Добрият ефективен уебсайт помага за изграждането на силно онлайн присъствие и спомага за предаването на качествена информация на вашите потребители. Създава също по-добра осведоменост за марката и по-доброто представяне пред бъдещи клиенти. Изграждането на уебсайт не е лесна задача, но е изключително важно да го имаме защото е ценен маркетингов актив и нещо, което не може да ни бъде “отнето”, като например социалните мрежи, които в един момент може вече да не съществуват. 

Не пропускайте и втората част на блог статията, в която ще споделим полезна информация за останалите визуални елементи на бранд идентичността.