Какви са стъпките в изграждането на бранд идентичност?

Какви са стъпките в изграждането на бранд идентичност?

Първото впечатление винаги има значение! Затова и се стараем да изглеждаме в най-добрата си светлина при запознанството ни с нови хора. По сходен начин стоят нещата, когато искаме да представим нашия бранд. На всеки от нас би му се искало той да успява да грабне аудиторията веднага и да бъде харесван и запомнящ се. Точно затова е важно да изградим силна бранд идентичност.  Бранд идентичността е набор от елементи, които я идентифицират и отличават от другите в съзнанието на потребителите. Тя е отражение на характера и изражение на целите на бизнеса. Продължете да четете, за да ви разкажем малко повече:

Първи стъпки в изграждането на бранд идентичност

Преди да започнем с каквото и да било е важно да обърнем внимание на няколко основни стъпки при изграждането на бранд идентичност. Тези стъпки могат да варират според вида на бизнеса, но споменатите по-долу са приложими за широк спектър:
1. Анализиране на компанията и пазара - подходящо е да се направи пълен SWOT анализ, който включва поглед върху силните, слабите страни, възможностите и заплахите за бизнеса, за да се определят по-добре целите и стратегията за развитие. 
2. Определяне на ключовите бизнес цели - след като сме направили подробен бизнес анализ, трябва да определим каква е посоката и целта на нашия бизнес. Бранд идентичността трябва да помогне за постигането на тези цели и да е отражение на тях. 
3. Идентифициране на клиентите - за да сме успешни трябва да знаем коя е нашата аудитория и как да говорим с нея. Ако не можем да я определим с “просто око”, провеждането на проучвания, фокус групи и индивидуални интервюта биха били полезни за успешното и идентифициране.
4. Определяне на посланието, което искаме бранда да комуникира и неговата визия - за да се запечата в съзнанието на потребителите и да не предизвиква объркване в тях, визията и комуникацията на бранда трябва да е уеднаквена и последователна във всички канали. Всички елементи на бранда, включително текстовете, изображенията, логото, уебсайта, комуникацията в социалните мрежи, цветова палитра, рекламните материали и т.н. трябва да бъдат съобразени едно с друго и да носят еднакво послание.

Бранд идентичността определено е важна, за да може нашият бизнес да бъде разпознаван и запомнен. Вече научихте какви са първите стъпки в нейното изграждане, но ако все още се чудите как да започнете, нашият екип от професионалисти може да ви помогне. Свържете се с нас за безплатна консултация!