Какви са недостатъците за бизнеса от използването на ChatGPT за създаване на съдържание?

Какви са недостатъците за бизнеса от използването на ChatGPT за създаване на съдържание?

Появата на изкуственият интелект, който има способността да генерира различни текстове за секунди - ChatGPT, предизвика истински фурор. Въпреки неоспоримите предимства на инструмента, които могат да са в помощ при създаването на съдържание за бизнеса, той крие и не малко недостатъци. В тази статия ще разгледаме няколко от тях и ще отговорим на въпроса защо ChatGPT все още не може да замени качественото съдържание, създавано от човек.

Липса на креативност

За да достигне успешно до потенциалните клиенти на бизнеса, съдържанието което им се представя трябва да е полезно, интересно и привличащо вниманието. Въпреки, че ChatGPT може да генерира разнообразни текстове изключително бързо, той не може да възпроизведе оригинални и уникални идеи. Изкуствените интелекти работят на принципа на алгоритми и запаметяване на предишни данни, което означава, че могат да създават само съдържание, което вече са научили от съществуващата в базата им информация.

Невъзможност за изграждане на емоционална връзка с потребителите

Качественото съдържание често се създава от хора, които разбират своята аудитория и могат да предизвикат емоция чрез думите си. Изграждането на силна емоционална връзка с клиентите е предпоставка те да се превърнат в лоялни такива и дори да станат посланици на бранда. ChatGPT е неспособен да създава такива текстове, защото няма как да разбере емоциите, нуждите и нагласите на потребителите, които взаимодействат с бизнеса.

Не разбира индивидуалните нужди на всеки бизнес

ChatGPT няма как да е запознат в детайли с бизнеса, неговите цели, мисия, визия и начин на говорене с аудиторията, а генерира текст на база на ключовите думи, които са му зададени, без напълно да разбира контекста им. Така създаденото от него съдържание не е съобразено с индивидуалните и специфични нужди на всеки бизнес, и текста се нуждае от редакция преди споделяне, което отнема допълнително време.

Създаването на качествено съдържание, което да резонира с потенциалните клиенти, може да бъде трудна и времеемка задача за собствениците на бизнеси. Ако се нуждаете от свежи идеи и помощ в създаването на оригинални текстове, подходящи както за онлайн така и за офлайн присъствието на Вашия бизнес, екипът от професионалисти на Progress Factory може да Ви съдейства! Свържете се с нас за безплатна консултация.