Как да оценим изработката на уебсайта си

Как да оценим изработката на уебсайта си

Всеки бизнес се нуждае от онлайн присъствие, затова вече е немислимо да няма поне уебсайт. В него вашите потенциални клиенти намират необходимата за тях информация, стоки или услуги. За да бъде полезен и да подпомага генерирането на приходи, е необходимо да се съобразят редица компоненти като синергия между съвременен дизайн и интуитивна функционалност, добре подбрано съдържание като количество и качество, да бъде оптимизиран за мобилни устройства и т.н. В тази статия ще се спрем на няколко елемента, на които е важно да се обърне специално внимание при изработката на уебсайт. Ако откривате пропуски, винаги може да се свържете с нас, за да ги отстраним и да получите максимума от вложените в своя сайт средства.

 1 - Начална страница 

Като всяка среща, която правим, първото впечатление е от особена важност, затова и вашият сайт трябва да притежава една добре изглеждаща, функционираща и описателна начална страница. 

Направете бърз тест - нека в рамките на 10 секунди някой, незапознат с бизнеса да разгледа началната страница на сайта ви. Разбра ли каква е дейността му, разбра ли  какви са основните продукти или услуги които предлагате? 

За същите тези 10 секунди посетителите на сайта ви правят оценка, докато го разглеждат. Ако сайтът е твърде бавен, сложно устроен или неразбираем, те ще предпочетат да излязат от него и да потърсят друг за същата услуга.

2 - Лесно навигиране в сайта

Максимата “простото не е лесно” важи в пълна сила по отношение на навигацията. За да може един сайт да е достатъчно опростен, за да не разсейва потребителя с излишна информация или изображения е необходимо да се подберат правилните елементи за направата му. Колкото и да искате вашият сайт на първо място да е УАУ, внимавайте това да не е за сметка на структурата, винаги мислете за потребителите и дали за тях ще бъде удобен и лесен за работа. 

Трябва да съобразите вида на категориите, дали са достатъчно описателни, често ползвани и дали улесняват навигирането в сайта. 

Лесно ли се достъпват останалите страниците от менюто? Колко време отнема на потребител да стигне до желания от него продукт, ако е достъпил сайта от началната страница? Колко клика трябва да направи за да намери продукта? Стремете се пътищата да са кратки и интуитивни, за да задържите интереса на посетителя.

 3 - Оригиналниост

За да може да се открои един бизнес от друг, трябва да се прояви голяма доза креативност и знания. 

Креативност - за да представи стоките и услугите, които предлага, по интересен начин. Иновативността на дизайна на даден уебсайт говори на потребителя, че щом даденият бизнес инвестира във феноменален дизайн на уебсайта, развива го и го поддържа, значи услугите, които предлага, са качествени и си заслужават.

Но не трябва да забравяме, че колкото и невероятен уебсайт дизайн да е направил професионалист - уебсайт дизайнер, има случаи, особено ако се прави сайт от различни хора или компании, да не може да се изпълни технологично готовият дизайн. Тук идва ред на знанията, а от тях са необходими много, за да се създаде уебстраница, която да е достатъчно опростена и полезна, а едновременно с това и интересна, за да заинтригува потребителя.

Изработката на един качествен сайт изисква време - проектът преминава през дизайнер, SEO специалист, дигитален маркетинг специалист и прорамист. Всеки един елемент от него трябва да бъде добре издържан и да помага за по-доброто изживяване на потребителя в сайта. 

Ако не сте доволни от вече съществуващия сайт на бизнеса си, искате нов дизайн или искате да предизвикате повече ангажираност и продажби на стоки и услуги от него, свържете се с Progress Factory. Нашият екип от професионалисти може да отговори на проблемите с адекватни и интересни решения, за да получите търсеното качество.